Monday, January 3, 2011

Voor mijn Nederlands Sprekende Vrienden

Hallo  en beste wensen in 2011.  Nu is de tijd voor resoluties en ik heb één van mijn eigen.  Dit zal een moeilijk resolutie te houden worden omdat ik maak het zo voor mijzelf...
Mijn nieuwe jaar resolutie is:

Spreek meer Nederlands in het bijzonder op het werk.

Ik spreek Nederlands overal maar op het werk of met mijn Nederlandse sprekende vrienden.  Ik wil graag met ze in het Nederlands spreken maar ik ben bang.  Ik weet niet waarom, maar het is zo.  Misschien het is omdat ik ze goed ken en wil niet om dom te kijken.  Misschien het is omdat ik heel langzaam ben en ze niet.  Misschien het is omdat ik niet genoeg Nederlands ken.  Maar het moet stoppen!  Ik moet met ze in het Nederlands spreken als ik een goede Nederlands spreker wil zijn.

Als je dit leest, kun je me helpen?  Praat met me (langzaam) in het Nederlands wanneer je een conversatie met me begin.  Ik zal heel blij zijn en zal in het Nederlands antwoorden.  Ik heb veel oefen met email, IMen, en SMSen in het Nederlands maar nu moet ik mijn mond openen en spreek in het Nederlands!

Ik had vandaag op het kantoor gefaald en sprak ik geen Nederlands.  :-(  Ik hoop morgen zal beter zijn.  Ik zal het proberen.

1 comment:

Anonymous said...

WTF?